Grădinița cu Program Prelungit Rovinari îşi propune educarea și formarea copiilor de vârstă preșcolară într-o grădiniță incluzivă, respectând personalitatea fiecărui copil, independența acestuia în condiții de siguranța deplină.

Grădiniţa are personalitate juridică, este subordonată M.E.N. şi a I.Ş.J. Gorj și coordonează patru grădinițe structuri:

  • Grădinița cu Program Normal 1- Albă ca Zăpada
  • Grădinița cu Program Normal 3-Degeţica
  • Grădinița cu Program Normal 4- Scufiţa Roşie
  • Grădinița cu Program Normal Vîrt-Cenuşereasa

 

RESURSE UMANE

(număr de angajaţi – funcţie de conducere, funcţie de execuţie)

PERSONALUL DIDACTIC

Personalul didactic este angajat al Grădiniței cu Program Prelungit Rovinari și își desfășoară activitatea astfel:

 

 

Grădinița Scufiţa Roşie

 

Educatoare calificate

 

4

 

2

 

1

 

0

 

0

 

Educatoare titulare

 

4

 

2

 

1

 

0

 

0

 

Grădinița Cenuşereasa

 

Educatoare calificate

 

1

 

0

 

1

 

0

 

0

 

Educatoare titulare

 

1

 

0

 

1

 

0

 

0

 

Nr. total educatoare: 19 Nr. educatoare titulare: 18 Nr. educatoare gradul I: 11 Nr. educatoare gradul II: 7

PERSONALUL DIDACTIC AUXILIAR ŞI NEDIDACTIC

Conform standardelor de normare din învățământul preșcolar, Grădinița cu Program Prelungit Rovinari este normată cu personal didactic auxiliar și nedidactic , după cum urmează:

Tabel reprezentând personalul didactic auxiliar şi nedidactic

Categoria de personal Număr       de persoane Normare
Administrator financiar 1 1
Administrator patrimoniu 1 0,5
Secretară 1 1
Îngrijitoare 7 6,5
Bucătăreasă 2 1,5

 

Servicii externalizate de :

  • I.T.;
  • S.S.M.;
  • Asistentă medicală a personalului;
  • Dezinsecție și RESURSE MATERIALE

Fiecare dintre unitățile de învățământ este amplasată într-o locaţie strategică, deservind întreaga suprafaţă a oraşului Rovinari.

Mobilierul existent în grădinițe este specific, adecvat copiilor de vârstă preșcolară ,în mare parte nou, restul mobilierului urmând să fie schimbat în următorii ani. Grădinițele beneficiază de mijloace mass-media: 8 calculatoare cu soft licențiat ,4 copiatoare,15 televizoare,15 DVD-uri, 1 fax, o multifuncțională , 5 frigidere pentru programul „Laptele și cornul ”. Toate unitatile sunt conectate la internet si la televiziune prin cablu.

Grădinița cu Program Prelungit dispune de un bloc alimentar dotat cu 2 aragaze electrice şi 2 alimentate cu gaz butan , 3 combine frigorifice, mobilier specific.

Sălile  de  grupă  din  fiecare  grădiniță  au  în  medie  o  suprafață  de  30  m².  În  Grădinița  cu  Program  Prelungit  sălile  de  grupă  au  dublă funcționalitate: sală de grupă și sală de mese.Dormitoarele cu o suprafață medie de 30 m² , sunt dotate cu pătuțuri clasice pentru copii.

Grădinița cu Program Normal nr. 1 este singura care dispune de spatiu amenajat pentru activități sportive și o sală de spectacole.

Grădinița cu Program Prelungit și cele patru structuri functionează în spații moderne , dotate cu tocărie termopan, gresie, lambriu din lemn, grupuri sanitare moderne, adecvate copiilor de vârstă preșcolară . Sălile de curs și dormitoarele sunt placate cu parchet.

Toate grădinițele au încălzire centrală proprie, pe gaz.

Tabel reprezentând destinaţia spaţiilor de învăţământ                                

Cabinet metodic 1
Grupuri sanitare 2
4 Grădiniţa nr.4 Săli de clasă 1 5
Cabinet metodic 1
Grup sanitar 1

MOTTO:

“AJUTĂ-MĂ FAC SINGUR!”

Să-l ajutăm pe copil să-şi construiască şi să-şi cucerească singur propria autonomie! Simplu pentru părinţi şi minunat pentru copii!

CE OFERIM?

  • Dezvoltarea copilului pe toate planurile: intelectual, cultural, social,fizic şi moral;
  • Placerea de a învăţa o multitudine de lucruri din diverse domenii de cunoaştere;
  • Conditii optime pentru conturarea unei personalităţi sociabile,dinamice,creative,bazată pe încrederea în fortele proprii;
  • Libertatea de a exprima tot ceea ce simt şi gândesc;
  • Posibilitatea de a-şi descoperi cât mai multe valenţe;
  • Indrumarea corespunzatoare din partea personalului didactic in ceea ce priveşte întelegerea valorilor morale şi sociale;
  • Personal cu inima tânără,cu iniţiative,cu potenţial creativ,atent cu copiii,dedicat,interesat de lucrul cu acestia;
  • Activităţi diversificate,in funcţie de talentul,preferintele, înclinaţiile şi interesele

 

MISIUNEA

Grădiniţa noastră oferă copilului educaţie într-un mediu în care se simte iubit şi ocrotit.

Este locul unde copilul tău îşi găseşte primii prieteni, unde descoperă lumea în joacă, unde învaţă să învingă, unde se bucură că se întoarce în fiecare zi.

VIZIUNEA

Copii educaţi,independenţi,sociabili ,uşor abaptabili pemanentelor tarnsformări,şi evoluţii ale societăţii. OBIECTIVE

Obiectivul major al unităţii noastre este integrarea in societate a unui copil dotat cu o mare stăpânire de sine  şi încredere in forţele proprii, bazându-se în principal pe acumularea continuă de cunoştinţe.

Obiective generale:

  • Dezvoltarea liberã, integralã, individualizatã si armonioasã a copilului;
  • Creşterea calităţii actului educaţional prin perfecţionarea continuă a cadrelor didactice;
  • Stabilirea ritmului propriu de dezvoltare și manifestare a copilului;
  • Socializarea copilului şi integrarea cu uşurinţă în activitatea şcolară;
  • Educaţie diversificatã imbinând metoda educaţiei tradiţionale cu metode moderne de educaţie;
  • Desfăşurarea activităţii într-un cadru destins, cooperant, cu tendinţe înspre familiar;
  • Siguranţa copiilor printr-un parteneriat real şi eficient între familie-copil-comunitate;
  • Cooperarea cu părinţii în cadrul unui parteneriat bazat pe un flux permanent de PLANIFICAREA ACTIVITĂŢII

Programul anual este structurat pe 6 teme:

  • CINE SUNT/ SUNTEM?
  • explorare a naturii umane , a starii de sanatate;
  • explorare a drepturilor si responsabilitatilor noastre ,a ceea ce inseamna sa fi om.
  • CAND/CUM SI DE CE SE INTAMPLA?
  • explorare a lumii fizice si materiale
  • explorare a fenomenelor naturii si a celorproduse de om
  • explorare a anotimpurilor
  • CUM ESTE/A FOST SI VA FI AICI PE PAMANT?
    • explorare a sistemului solar , a vietii si evolutiei omenirii pe pamant
    • explorare a evolutiei umanitatii, a istoriei si geografiei
  • CINE SI CUM PLANIFICA /ORGANIZEAZA O ACTIVITATE?
  • explorare a modului in care individul , comunitatea se planifica si isi organizeaza activitatea
  • incursiune a comunitatii umane si a activitatii in comunitate
  • CU CE SI CUM EXPRIMAM CEEA CE SIMTIM?
  • explorare a felului in care ne descoperim si ne exprimam ideile, sentimentele, convingerile si valorile prin limbaj si
  • CE SI CUM VREAU SA FIU?
  • explorare a drepturilor si responsabilitatilor noastre, a gandurilor si nazuintelor noastre de dezvoltare In primele doua saptamani de la inceputul anului scolar are loc evaluarea initiala.

In aceasta perioada educatoarea afla despre bagajul de deprinderi si cunostinte al copiilor cu care va porni la drum pe parcursul unui intreg an scolar.

ACTIVITĂŢI EXTRACURRICULARE:

Preocuparea pentru activităţile extracurriculare este diversă şi bogată:

  • Serbări şcolare pentru diverse evenimente si tematici, plimbări, vizite, excursii cu scop
  • Pentru ca dorim să stimulăm imaginaţia şi creativitatea copiilor organizăm workshop-uri diverse: Gândire divergentă, Piticlick (lectii interactive pe PC),
  • În fiecare luna vizionam o piesa de teatru
  • Orice ocazie este bună pentru o excursie in aer liber, unde invăţăm şi lucruri
  • Invăţăm mereu lucruri noi despre oraşul n ostru făcând vizite la Primărie, biserică, bibliotecă.
  • Nu uităm să celebrăm bogăţia toamnei , să ne costumăm caraghios şi să ne distrăm de Hallowen , să organizăm petreceri în
  • Suntem oameni şi vrem să facem fapte bune: organizăm târguri de Crăciun şi de Paşte unde strângem bani din munca noastră. Ştiţi ce facem cu banii? Îi oferim celor care au mai multă nevoie de
  • Iubim natura şi participăm cu bucurie la acţiuni de

 

ACTIVITĂŢI EDUCATIVE:

La nivelul grădiniţei se desfăşoară mai multe proiecte şi programe educaţionale diferenţiate prin continut şi tematică  pentru specificul fiecărui nivel de vârstă.

“Să citim pentru mileniul III” “Ecogradinita”

“Educam asa!”

“Minte sanatoasa in corp sanatos”

„Cu Europa la joacă…”,” Europrescolarul”,”Voinicelul” concursuri de stimulare a  abilităţilor intelectuale şi de creativitate pentru copiii preşcolari şi şcolari mici

“Viata are prioritate”

Calitatea  activităţii  instructiv-educative  din  gradiniţa  noastră  este  evidenţiată  şi  de  rezultatele bune  obţinute  în  concursurile  la  care  au participat copiii grădiniţei noastre – Premii I, II, III, Premii de excelenţă, menţiuni în diferite concursuri.

6:30

Bună dimineaţa! Ne-am deschis porţile!

PROGRAMUL ZILEI – program prelungit

6:30–8:30

Primirea copiilor / Jocuri şi activităţi alese

8:30–9:00

Micul dejun este servit (Vă rugăm nu deranjaţi!)

9:00–9:30

Intâlnirea de dimineaţă (jocuri si activităţi alese)

9:30–11:00

16:00–17:00

Activităţi de dezvoltare personală, liber alese

PROGRAMUL ZILEI – program normal

8:00–8:30

Primirea copiilor / Jocuri şi activităţi alese

8:30–9:30

Intâlnirea de dimineaţă (jocuri şi activităţi alese)

9:30–11:00

Începe programul grupelor individuale – activităţi pe domenii experienţiale

11:00–12:00

Activităţi opţionale / Jocuri şi activităţi alese

12:00–12:30

Plecarea copiilor acasă (Vă dorim o după amiază plăcută!)

 

REGULAMENT INTERN:

Regulamentul de ordine interioară este afişat în loc vizibil şi este cunoscut şi respectat de către întregul colectiv:personalul grădiniței , părinti, copii.

 

ÎNSCRIEREA

  • am convins deja că vă putem oferi cele mai bune servicii educaţionale pentru preşcolarul?

Dacă da, vă invităm să completaţi cererea de înscriere şi să aduceţi o copie a certificatului de naştere a viitorului preşcolar pentru a-i asigura copilului Dvs. un loc în Gradinita noastră.

Pentru înscrierea la program prelungit vă rugăm să aduceţi şi următoarele documente:

  • Aviz epidemiologic eliberat de medicul de familie
  • Copie carnet vaccinări
  • Exudat faringian
  • Examen coproparazitologic

Suntem nerăbdători să-l primim pe copilul Dvs. în frumoasa lume a poveştilor!