COORDONATOR PROIECT:

Prof. Pasarin Maria

ECHIPA DE PROIECT:

Prof. Dina Viorela

Prof. Cinca Mihaela Emilia

Prof. Dobleaga Marius Octavian-consilier psiho-pedagogic

Prof. Mihailescu Luminita

Prof. Barbonie Adriana

Prof. Nicola Nicoleta

Prof. Nebunu Adina

Prof. Caruceriu Carmen Mihaela

Prof. Andronache Olguta

PARTENERI:

Primaria Orasului Rovinari

Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala

 

-ARGUMENT-

Intalnim multe cazuri in care cu o condamnabila neglijenta, parintii isi trimit copii nedisciplinati la gradinita, pentru a primi educatia pe care ei ar trebui sa le-o dea acasa.

Obstacolele relatiei gradinita-familie pot fi de ordin comportamental (intalnite, atat printre parinti cat si printre cadrele didactice),sau de ordin material .

In aceasta situatie apare evidenta necesitatea sprijinirii parintilor pentru a se alinia scopurilor educative in favoarea formarii personalitatii copiilor.

Sprijinul acordat parintilor vizeaza trei directii de actiune:

 Sprijinul emotional (a le da parintilor acazia de exprimare a emotiilor, fara critica sau condamnare).

 Sprijin informational (a le da parintilor ocazia de a intelege propria situatie si cea a educatiei copilului lor).

 Sprijin instrumental ( a le oferi mijloace, tehnici de rezolvare a problemelor care tin de educatia copilului).

In acest scop este necesar un dialog intre cadrele didactice si parinti.

Din analiza unei analize sistemice, educatia parintilor apare ca o dimensiune a educatiei permanente si a educatiei adultilor.

Scopul:

 Sprijinirea copilului si a familiei in vederea dezvoltarii plenare a prescolarilor.

 Asigurarea cat mai adecvata a accesului si participarii parintilor la educatia propriilor copii.

Obiectivele generale:

 Dezvoltarea unor activitati de informare a parintilor.

 Formarea deprinderilor si practicilor de parteneriat in relatiile dintre copil-familie si cadrele didactice din gradinita.

 Dezvoltarea unor atitudini pozitive si a unor perceptii sociale corecte fata de problematica cresterii,dezvoltarii si educarii copiilor,precum si eliminarea discriminarilor de orice natura.

Obiective specifice:

 Identificarea rolurilor parentale si responsabilitatea parintilor.

 Dezvoltarea deprinderilor educative ale parintilor.

 Identificarea si derularea unor activitati de sprijinire a parnteneriatului educational intre gradinita si familie, familie si prescolar, educatoare-prescolar, parinte-educatoare.

Grupuri tinta

 Beneficiarii directi:prescolarii din gradinita.

 Beneficiarii indirecti:parintii, cadre didactice.

Durata actiunii:UN AN SCOLAR

Rezultatele asteptate:

 Mai buna cunoastere de catre parintii.

 Observarea copiilor in activitatile de zi cu zi la gradinita.

 Imbunatatirea relatiilor educatoare-parintii,parintii-copii,copii-educatoare.

 Insusirea unor aspecte teoretice privind educatia copiilor (managmentul conflictelor,activitatea de relaxare si recreere a copiilor,tipuri de recompense)

 Implicarea directa a parintilor in activitatea nstructiv-educativa/activitati curente,jocuri,activitati extracurriculare,manifestari culturale artistice.

 cresterea interesului fata de copii.

DESFASURAREA PROIECTULUI

Pe parcursul derularii acestui proiect se vor desfasura activitati de consiliere a familiilor pe teme educative.Se va urmarii evolutia fiecarui copil prescolar in cadrul programului educativ din gradinita, corelata cu comportamentele si atitudinile manifestate in sanul familiei.Colaborarea cu familia se va desfasura prin dialog liber.

RESURSE PUSE LA DISPOZITIA PROIECTULUI:

 umane –echipa de proiect

 materiale-aparat foto,diafilme,carti,reviste

 financiare-proprii,donate de catre parinti

 de informatie-programa,auxiliare didactice.

IMPLEMENTARE PROIECTULUI:

Derularea propriu-zisa a activitatilor conform calendarului din programul de activitatii.

Realizarea unor portofolii care cuprind tactica abordata.

EVALUARE PROIECTULUI:

 Proiectul va fi monitorizat de coordonatori contribuind la imbunatatirea performantei.

 Fisa de evaluare:-Impactul parteneriatului asupra educatoarei

 Fisa de evaluare pentru parinti conceputa de educatoare

 Fisa de evaluare pentru copii

Procesul de evaluare sa permita feed-back-ul pentru actiunile viitoare si sa asigure succesul acestora.

DISEMINARE:

Se evidentiaza placerea si interesul manifestat de parinti in timpul intalnirilor si multumirea profesionala pe care ti-o ofera lucrul bine facut

FINALIZAREA PROIECTULUI:

 Expozitie cu lucrarii practice,artistico-plastice ale copiilor pentru parinti.

 Vizionarea albumului si a casetei de catre toti participantii.