INFORMAŢII DESPRE APLICANT:
NUMELE INSTITUŢIEI DE ÎNVĂŢĂMÂNT APLICANTE:
GRĂDINIŢA cu PROGRAM PRELUNGIT
Adresa completă: Str.uncii,nr.1,Rovinari
Nr. de telefon/fax: 0253/372072
Adresă poştă electronică: maria_pasarin@yahoo.com
Adresă site : www.tara-povestilor.ro
INIŢIATOR PROIECT: Prof. PĂSĂRIN MARIA
COORDONATORI:
- PASARIN MARIA
- CILIBIU LAVINIA-NADIA
- GODEANU CLARISA
- BARBONIE ADRIANA
- DINA VIORELA
- CINCA MIHAELA-EMILIA
- MIHAILESCU LUMINITA
- BITICA FLORENTINA-LILIANA
- TONEA ADRIANA
- PREDA DENISA
- BOBOC DIANA
- BARBULESCU CAMELIA
COLABORATORI:
- Cilibiu Lavinia Nadia
- Bitica Florentina
- Tonea Adriana
- Balasa Mariana
- Balasoiu Mariana
- Popescu Liliana
- Patru Stela
- Dragomir Mariana
- Dumitrascu Daniela
- Stancu Nela
- Casota Monica
- Birin Jana
- Vasile Ioana
- Radulescu Georgeta
- Preda Denisa
- Pasarin Maria
- Dina Viorela
- Barbonie Adriana
- Chelaru Viorica
- Cinca Mihaela Emilia
- Andronache Olguta
- Sasu Elena
- Caruceriu Carmen Mihaela
- Dodenci Maria
- Munteanu Paulina Nicoleta
- Mihailescu Luminita
PARTENERI:
- Grădinița cu Program Prelungit Rovinari
- Grădinița “Voiniceii” Craiova
- Grădinița „ Castelul Fermecat” Craiova
INFORMAŢII DESPRE PROIECT:
Titlul proiectului: “IA-MĂ DE MÂNĂ SĂ CREȘTEM ÎMPREUNĂ”
–proiect educaţional interjudeţean
Categoria în care se încadrează proiectul:
cultural-artistic
ARGUMENT
Vârsta preşcolarităţii oferă copiilor cel mai bun context de formare ca viitor membru al societăţii, incluzând pe lângă aspectele de ordin cognitiv şi aptitudinal şi pe cele care ţin de formarea personalităţii, de atitudini şi valori morale, de convieţuire şi empatizare.
Promovarea voluntariatului în unităţile de învăţământ preşcolar, în rândul familiilor copiilor, în comunitate, solicită din partea actorilor implicaţi – cadre didactice, părinţi, preşcolari, dobândirea unor calităţi legate de comunicare, spirit de echipă, curajul ieşirii din rutină prin activităţi de voluntariat desfăşurate din proprie iniţiativă cu scopul cultivării normalităţii acestor acţiuni în comunitate, şi contribuie la creşterea gradului de senzibilizare, conştientizare şi responsabilizare a societăţii .Pornind de la această premisă, considerăm că această iniţiativă de a organiza şi derula acţiuni de voluntariat la nivelul vârstei preşcolare, este un aspect esenţial al evoluţiei unei societăţi sănătoase fiind benefic a fi implementat încă din perioada educaţiei timpurii.
Prin proiectul “Ia-mă de mână, să creştem împreună” se doreşte dezvoltarea unor relaţii de colaborare şi susţinere sub aspect educativ a copiilor proveniţi din medii dezavantajate de către grădiniţe care pot să realizeze acest lucru din punct de vedere logistic, dezvoltându-se, în acelaşi timp, la copii calităţi precum empatia, răbdarea de a asculta, interesul pentru celălalt, grija faţă de alţi semeni.
Proiectul nu are în vedere doar preşcolarii grădiniţelor implicate, ci şi părinţii acestora şi alţi factori asociaţi procesului educativ.
Prin colaborare, susţinere şi înţelegere se poate crea o lume mai bună şi se poate da o şansă în plus la educaţie.
SCOPUL PROIECTULUI
Reducerea abandonului şcolar şi atragerea copiilor în grădiniţă prin implicarea activă a preşcolarilor, cu suportul părinţilor şi al cadrelor didactice, în activităţi specifice de voluntariat care să vizeze copii din medii defavorizate. Stimularea interesului pentru actele de cultură specifice nivelului preşcolar şi pentru extinderea orizontului de cunoaştere.
OBIECTIVE:
- Dezvoltarea abilităţilor de a utiliza cartea ca sursă de informaţie şi de dezvoltare a vocabularului;
- Stimularea interesului pentru actele de cultură specifice nivelului de vârstă;
- Educarea sensibilităţii copiilor prin implicarea lor şi a părinţilor în acţiuni de voluntariat venite în sprijinul copiilor din medii dezavantajate;
- Formarea competenţelor de comunicare, implicare activă, muncă în echipă;
- Sensibilizarea copiilor cu privire la problemele semenilor lor – dezvoltarea empatiei;
- Educarea spiritului de colaborare, prietenie, întrajutorare – cultivarea altruismului;
- Educarea sentimentelor de prietenie, toleranță, solidaritate, armonie și bună dispoziție în relațiile cu copii din grupuri dezavantajate..
DURATA PROIECTULUI: 01.10.2015 – 30.06.2016, cu posibilitate de prelungire.
GRUP ȚINTĂ: preşcolari, părinţi, cadre didactice din Grădinița cu Program Prelungit și structuri și grădinițele partenere
REZULTATE AȘTEPTATE :
- ü Reducerea abandonului şcolar;
- ü Creşterea frecvenţei la grupă a preşcolarilor din medii dezavantajate;
- ü Creşterea numărului de copii care frecventează grădiniţa;
- ü Dezvoltarea vocabularului copiilor prin utilizarea cărţilor şi implicarea în diferite activităţi culturale;
- ü Responsabilizarea copiilor și a cadrelor didactice prin implicarea în acțiuni comunitare;
- ü Promovarea imaginii grădiniței în comunitate;
- ü Întărirea parteneriatului cu alte instituții ș
MODALITĂȚI DE EVALUARE ȘI MONITORIZARE:
- ü Întâlniri cu echipa de proiect;
- ü Diplome pentru voluntari;
- ü Mese rotunde cu partenerii si colaboratorii;
- ü Procese-verbale încheiate în urma desfășurării activităților;
- ü Raport de evaluare finală;
- ü Diseminarea activităţilor pe pagina virtuală a proiectului.
IMPACTUL PROIECTULUI:
- ü Sprijinirea copiilor din medii defavorizate pentru a beneficia de serviciile educaţionale oferite de grădiniţă;
- ü Îmbunătăţirea imaginii grădiniței în spaţiul comunităţii locale.
MODALITĂȚI DE REALIZARE:
- ü Echipa de proiect va realiza materialele publicitare pentru promovarea proiectului;
- ü Strângerea de donații pentru copiii defavorizaţi, identificaţi de cadrele didactice şi preşcolarii voluntari;
- ü Realizarea programului de activităţi prevăzut de proiect.
PRODUSE ALE PROIECTULUI:
album foto, pagina proiectului, afișe, donații concretizate în rechizite, obiecte vestimentare, dulciuri, jucării , activităţi comune etc.
CALENDARUL ACTIVITĂȚILOR
Nr. Crt. | Denumirea activității/ activități | Data / locul desfășurării | Resurse
umane |
Responsabili |
1.
|
LANSAREA PROIECTULUI LA NIVELUL GRĂDINIŢELOR | Septembrie
2015 Grădiniţele participante |
– cadre didactice
-preşcolari – părinţi |
Coordonatorul proiectului
Echipa de proiect |
2.
|
“POVEŞTI CU ŞI DESPRE NOI”
Întâlnire nonformală între cadre didactice din grădiniţele partenere şi studierea nevoilor personale ale copiilor din clase sociale defavorizate şi a mediului educaţional pe care aceştia îl frecventează, găsirea unor soluţii de rezolvare a acestor probleme cu ajutorul echipei de proiect şi a voluntarilor-educatoare, părinţi, preşcolari, comunitatea. |
Octombrie
2015 Grădiniţele participante |
– cadre didactice
-preşcolari – părinţi |
Echipa de proiect |
3.
|
„GHIOZDANUL DE GRĂDINIŢĂ”
Realizarea unor colecte de rechizite, jocuri pentru preşcolarii cu situații sociale precare. |
Noiembrie 2015
Grădiniţele participante |
Cadre didactice
Preşcolari Părinţă voluntari |
Coordonatorul proiectului
Echipa de proiect |
4.
|
“AJUTOARELE LUI MOŞ CRĂCIUN”!
5 decembrie- Ziua internaţională a voluntariatului Cadouri surpriză pentru copii cu situații sociale defavorizate-haine, dulciuri, jucării |
Decembrie 2015
Grădiniţele participante |
– părinţi
– bunici -preşcolari – cadre didactice |
Coordonatorul proiectului
Echipa de proiect |
5.
|
„SCRISOARE CĂTRE PRIETENUL MEU”
Realizarea de scrisori către prietenii din grădinițele partenere sau din grădinițe din medii defavorizate și transmiterea acestora prin poștă sau online, lucrări în cadrul unor expoziţii pe tema prieteniei |
Ianuarie
2016 |
– părinţi
-preşcolari – cadre didactice |
Echipa de proiect |
6.
|
„O POVESTE IN CULORI E
UN ZÂMBET PRINTRE NORI” Activităţi specifice derulate la sediul bibliotecii : -audierea unei poveşti în sala de audiţii; -donaţii de cărţi de poveşti ilustrate pentru amenajarea unor minibiblioteci în sala de grupă a grădiniţelor incluse în proiect |
Februarie
2016 |
– părinţi
– bunici -preşcolari – cadre didactice -voluntari, sponsori |
Echipa de proiect |
7.
|
„MĂRŢIŞOR LIPIT DE SUFLET”
Expoziţie de mărţişoare cu vânzare (strângerea de fonduri ce vor fi folosite pentru a oferi copiilor defavorizaţi implicaţi în proiect sau din medii defavorizate ; o petrecere la o sală de joacă sau în parc). Schimb de mărțișoare și felicitări între grădinițele partenere. |
Martie
2016 |
Părinţi
-preşcolari – cadre didactice -voluntari, sponsori |
Echipa de proiect |
8.
|
,,IMPREUNĂ IN IMPĂRĂŢIA POVEŞTILOR”
– Vizionare piesă de teatru – teatrul de păpuşi – Desfăşurarea unor activităţi în oraş |
Aprilie
2016 |
– părinţi
– bunici -preşcolari – cadre didactice |
Coordonatorul proiectului
Echipa de proiect |
9.
|
„O ZI IMPREUNĂ”
Program artistic organizat de preşcolarii grădiniţelor implicate in proiect – gazdă,Grădinița cu P.P.Rovinari. |
Mai
2016 |
Părinţi
Cadre didactice Preşcolari Voluntari |
Echipa de proiect |
10.
|
1 IUNIE- COPILĂRIA LUME DE VIS
Petrecere organizată la spaţiul de joacă destinată preşcolarilor implicaţi in proiect cu fonduri obţinute in urma expoziţiei cu vânzare de mărţişoare |
Iunie
2016 |
Părinţi
Cadre didactice Preşcolari Voluntari |
Echipa de proiect |
11.
|
„UN AN DE PRIETENIE”
– Întâlnire de evaluare a activităților; – Impresii, opinii. |
Iunie
2016 |
– părinţi
– bunici -preşcolari – cadre didactice |
Coordonatorul proiectului
Echipa de proiect |
IMPLEMENTAREA PROIECTULUI
La nivelul fiecărei echipe de parteneri se stabilesc coordonatori ai proiectului în instituţiile respective. Activităţile proiectului şi datele specificate în detaliere sunt flexibile.