I.ARGUMENT
Problematica lumii contemporane a generat in sfera educatiei noi obiective care confera putere educatiei si capacitatea de a contribui cu resursele specifice la construirea viitorului, la crearea unei societati mai bune.
Caracteristica fundamentala a copilariei este dezvoltarea unei fiinte umane capabile de a trai independent in societate : culta, bine educata, sanatoasa. Bunele maniere ,respectul pentru sanatatea proprie , nu se invata numai prin sfaturi, discursuri sau observatii ; puterea exemplului are o amprenta reala .La aceasta varsta copilul imita, de aceea trebuie ca adultii din preajma lui sa fie un exemplu pozitiv in comportament,in vorba si fapta, pentru formarea viitorului adult.
Motivam alegerea acestei teme si din dorinta de a aduce un plus de cunostinte referitoare la educatia pentru sanatate printr-o alimentatie corecta, prin respectarea regulilor de igiena personala si de grup pentru a forma o conduita corecta si responsabila fata de sanatatea noastra si a celor din jur.
II.DESCRIEREA PROIECTULUI
- GRUP TINTA SI BENEFICIARI
- Copiii prescolari de la gradinitele din orasul Rovinari
- Elevii claselor I-IV
- Clasele didactice
- Specialisti: asistente medicale, medici;
- Parintii copiilor;
- Comunitatea locala
- DURATA: octombrie 2016- iunie 2017
III.RESURSE UMANE
- Cadre didactice
- Responsabili de proiect la nivel de gradinita;
- Parintii copiilor;
- Copii prescolari, cu varste intre 3-6 ani si elevi ai claselor I si a II-a;
- Cadre medicale, medic stomatolog, medic pediatru, farmacist;
- Reprezentanti ai autoritatilor locale
- Mass media (presa )
- Societati comerciale
- RESURSE MATERIALE
- materiale didactice din dotarea gradinitei, a scolii sau procurate de educatoare, asistenta pediatra, invatatoare;
- materiale diverse aduse de parinti si copii;
- spatii scolare, cabinete medicale si spatii extrascolare care pot fi amenajate si folosite pentru sustinerea proiectului;
- material didactic: planse, pliante, mulaje asigurate de specialisti;
- suport logistic asigurat de colaboratori, parteneri;
- RESURSE FINANCIARE:
BUGETARE:
– pentru materiale de specialitate; – pentru materiale necesare in desfasurarea proiectului :
EXTRABUGETARE
– donatii;sponsorizari,contributii personale,serbari,alte surse ;
- RESURSE INFORMATIONALE
- DOCUMENTELE PROIECTULUI:
- Programul National de ,,Educatie pentru sanatate’’
- Proiectul scris;
- Parteneriatele incheiate cu partenerii proiectului;
- Chestionare de evaluare de la participanti;
- Produsele finite ale proiectului;
- PUBLICATII SI MATERIALE TIPARITE:
- Pliante si afise pentru mediatizare;
- Articole din presa;
- Pliante, brosuri, carti care au legatura cu subiectele abordate in proiect;
- Caseta cu aspecte ale derularii proiectului;
- Albume cu poze.
VII. COORDONATOR PROIECT:
Director, Prof. Pasarin Maria
Asistent pediatru: POPESCU ANA
VIII. COMISIA DE IMPLEMENTARE:
- POPESCU ANA – asistent pediatru ;
- ETAGAN MADALINA – asistent medical ;
- CINCA MIHAELA EMILIA – consilier educativ;
- Profesori inv.prescolar:
- Chelaru Viorica
- Nebunu Adina
- Barbonie Adriana
- Nebunu Dorina
- Andronache Olguta
- Mihailescu Luminita
- Nicola Nicoleta
- Calota Luciana
- Molete Georgeta
- Dina Viorela
- Sasu Elena
- Dodenci Maria
- Caruceriu Carmen
- Munteanu Nicoleta
- Nicolae Daniela
- Burticica Adriana
- Mihai Cosmina
- Profesori clasele I-IV
-
SCOP:
Formarea unei atitudini pozitive si responsabile fata de sanatatea sa si a celor din jur ,a unui stil de viata sanatos ,dezvoltarea armonioasa sub aspect psiho-fizic a prescolarilor prin cunoasterea continutului de educatie pentru societate prin derularea unor activitati referitoare la igiena , sanatate precum si a normelor necesare integrarii in viata sociala si reguli de securitate personala si de grup .
-
OBIECTIVE SPECIFICE:
- Privind copiii prescolari:
- Copiii sunt sprijiniti sa manifeste interes pentru mentinerea sanatatii proprii si a celor din jur ;
- Cunoasterea si respectarea normelor necesare integrarii in viata sociala precum si reguli de pastrare a sanatatii ;
- Desfasurarea unor activitati demonstrative care sa contribuie la aplicarea regulilor de igiena si a comportamentului in grup ;
- Imbogatirea vocabularului propriu utilizind cunostintele insusite pe parcursul participarii la activitatile de educatie sanitara ;
- Formarea unui comportament sanitar activ si responsabil care sa permita manifestarea unei conduite adecvate ;
- Stimularea imaginatiei si creativitatii.
- Privind cadrele didactice
- Familiarizarea cadrelor didactice cu metode noi de stimulare a copilului pentru desfasurarea unor activitati cu caracter sanitar in vederea insusiri unor cunostinte din domeniul respectiv ;
- Responsabilitatea cadrelor didactice de a construi un mediu educational care sa motiveze copilul in procesul de prevenire a imbolnavirii.
- Privind parintii si alti factori educationali din comunitate :
- Cresterea implicarii parintilor si a comunitatii locale in activitatea proiectului gradinitei avind ca scop prevenirea imbolnavirii copiilor ;
- Sensibilizarea parintilor si ai altor factori educationali din cadrul comunitatii privind necesitatea formarii si dezvoltarii constiintei in privinta igienei la copii ;
- Implicarea autoritatilor locale si a altor factori in vederea sustinerii financiare;
-
ACTIVITATI PROPUSE – PLANIFICARE
- ,,SA CRESC MARE SI VOINIC ’’
- Lansarea oficiala a proiectului ;
- Incheierea de parteneriate cu persoanele implicate in proiect ;
- Intilnire de lucru a comisiei de implementare ,stabilirea strategiei de derulare a proiectului;
- Sugestii privind infiintarea unui colt sanitar la nivel de gradinita si scoala, dotarea acestora ;
- Mediatizarea proiectului (presa) ;
- Distribuire de pliante si fluturasi in unitatile implicate in proiect ;
Octombrie 2016
-
,,COPII VOINICI CU DINTI SANATOSI ’’
- Vizita la cabinetul medicului stomatolog ;
- Tara dintilor sanatosi –copiii intreaba stomatologul raspunde ;
- Realizarea unor fotografii in cabinetul stomatologic ;
Noiembrie 2016
-
,,TRUSA MICILOR SANITARI ’’
- Crearea coltului de educatie sanitara in gradinita si scoala ;
- Intilnire cu medicul pediatru si asistenta medicala ;
- Realizarea unor desene ale copiilor din gradinita si scoala (obiecte din trusa medicala).
Decembrie -2016
-
,,ALIMENTATIA SI SANATATEA ’’
- Masa rotunda cu tema. :,,Sa ne hranim corect ’’
- Schimb de experienta scoala-gradinita ;
- CE ,CAT ,CAND SI CUM MANCAM –
- intilnire cu asistenta medicala ;
Februarie -2017
-
CURATENIA –MAMA SANATATII ’’
- Amenajarea unui mediu sanatos : « Gradinita – castelul curateniei » , « Singurel ma ingrijesc » , « Cinci minute de igiena »;
- Scenete prezentate de prescolari si scolari ;
- Realizarea unor desene cu comportamente pozitive ale copiilor ;
- Expozitie cu desenele copiilor ;
Martie -2017
-
,,COPILUL SI DREPTUL LA SANATATE ’’
- Drumetii ,excursii ;
- Convorbiri despre pastrarea sanatatii , alimentatie, odihna si recreere, importanta practicarii sportului pentru mentinerea sanatatii;
- Mediu sanatos –sanatate curata ,amenajam si ingrijim curtea gradinitei;
Aprilie -2017
-
,,PLANTELE MEDICINALE SI SANATATEA ’’
- « Culegem plante medicinale pentru ceai » ;
- “Realizam ierbare cu plante medicinale “;
- Activitatea se desfasoara in parteneriat cu scolarii claselor I si parintii acestora;
Mai -2017
-
,,FAMILIA BUNA-DIMINEATA’’
- Redactarea unui pliant adresat copiilor cu titlul ”Sa cresc mare si voinic”
- Masa rotunda cu tema :,,Mediul si sanatatea ’’
Iunie -2017
BIBLIOGRAFIE :
- Curriculum pentru invatamant prescolar
- Activitati optionale in gradinita, Editura ASS, Bucuresti